ボーデ美術館も含めて、ベルリンの美術館は、第2次世界大戦の混乱の中で、多くの美術品を失った。
連合軍の爆撃で破壊されたものもあれば、その後の占領期間中に持ち去られたものもある。
持ち去られた美術品の多くは、その後、ドイツに返還されたが、一部は、今も戻ってきていない。
そうした失われた美術品が、当時の写真によって、ボーデ美術館の一角で、展示会が行われていた。
美術の歴史は、富と欲望、戦争と略奪の歴史でもある、ということが、そうした展示からひしひしと伝わってくる。
Including the Bode Art Museum, the Berlin Museum of Art lost a lot of artworks during the Second World War turmoil.
Some were destroyed by Allied bombing, others were carried away during the subsequent occupation period.
Many of the artifacts taken away were then returned to Germany, but some have not returned.
Such lost art pieces were exhibited at the corner of the Bodi Museum of Art by the photographs at the time.
The history of art is transmitted from such an exhibition as being a history of wealth and desire, war and plundering.
ボーデ美術館は、ビザンチン美術においても、豊富なコレクションを誇っている。
12世紀にコンスタンチノープルで作られた、キリスト像のイコン。細かいモザイクで、威厳ある表情が、実に見事に表現されている。
The Bode Art Museum boasts a rich collection in Byzantine art as well.
An icon of Christ statue made in Constantinople in the 12th century. With a fine mosaic, a majestic expression is indeed expressed brilliantly.
6世紀にイタリアのラベンナで作られた、モザイク画。
第1次世界大戦以前のドイツは、オスマン・トルコと強いつながりを持っていた。
オスマン・トルコは、イギリスやフランスから強いプレッシャーを受けていたため、新興国のドイツと提携することで、そうした圧力をかわそうとしていた。
そうした関係から、オスマン・トルコのスルタンからドイツ皇帝に対して、多くのビザンチン美術の品々が送られたという。
Mosaic painting made in Italian Ravenna in the 6th century.
Germany before World War I had a strong connection with Ottoman Turkey.
Ottoman Turkey was under strong pressure from Britain and France, so it was trying to replace such pressure by partnering with Germany in emerging countries.
Many Byzantine art items were sent from Ottoman Turkish Sultan to the German Emperor because of that relationship.
(Translated by Google Translate)
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