このバイエルン・ナショナル博物館を訪れたのは、ティルマン・リーメンシュナイダーの作品を見たかったからだった。
I visited the Bavarian National Museum because I wanted to see Tilman Riemenschneider's work.
リーメンシュナイダーの作品は、ベルリンのボーデ美術館でも目にしていた。
リーメンシュナイダーとの出会いや、その生涯については、その時に触れたのでここでは割愛しよう。
The work of Riemenschneider was also seen at the Bode Museum in Berlin.
I've touched upon the encounter with Riemenschneider and its life, so I will omit it here.
I've touched upon the encounter with Riemenschneider and its life, so I will omit it here.
リーメンシュナイダーは、ドイツの中部で生まれたが、現在はバイエルン州になっているヴュルツブルグに移住して、彫刻のマイスターになった。
Born in central Germany, Riemenschneider emigrated to Würzburg, now in Bavaria, and became a sculpture meister.
彼の作品の多くは、そのヴュルツブルグやニュルンベルグなどの教会に残されている。
こうした美術館に展示されているのは、そうした教会のために作られた祭壇の一部だったのだろう。
Much of his work remains in churches such as Würzburg and Nuremberg.
Perhaps what was exhibited in these museums was part of the altar made for such a church.
Perhaps what was exhibited in these museums was part of the altar made for such a church.
リーメンシュナイダーの作品の特徴は、その独特な人々の顔の表現だろう。
The characteristic of Riemenschneider's work is the expression of its unique people's faces.
彼はキリストはもとより、聖母マリアやキリスト教の聖人たち、あるいは一般の人々など実に多彩な人々の彫刻を制作した。
He created sculptures for a wide variety of people including Christ, the Virgin Mary, Christian saints, and the general public.
しかし、そうした人物はどれも顔が細長く、目は丸いが小さめで、やや垂れ目になっている。
However, all of these people have long and slender faces, round eyes, and small eyes, with slightly droopy eyes.
そうした特徴のせいで、リーメンシュナイダーの作品は、ほぼ一眼で彼が作ったものであることが判別できる。
Because of these characteristics, it is possible to determine that the works of Riemenschneider were made by him with almost a single lens.
ボーデ美術館に続いて、このバイエルン・ナショナル博物館でも、リーメンシュナイダーの彫刻を目にすることができて、とても豊かな時間を過ごすことができた。
Following the Bode Museum, I was able to spend a very rich time at the Bavarian National Museum, where we could see the sculptures of Riemenschneider.
(Translated by Google Translate)
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