ボーデ美術館のコレクションの中心は、中世ヨーロッパ美術だが、中世の終わりは、ルネッサンスと繋がっており、ルネッサンス期の巨匠の作品も目にすることができる。
これは、イタリアのドナテッロのレリーフ。
眠るようなマリアの表情が実に素晴らしい。それに比べると、幼子イエスの表情が、ちょっと微妙。
The center of the collection of the Bodi Museum is medieval European art, but the end of the Middle Ages is connected to the Renaissance, and we can also see works of the master of the Renaissance period.
This is the relief of Italy's Donatello.
The expression of Sleepy Mary is really wonderful. Compared to that, the expression of Jesus child is slightly subtle.
こちらは、ドナテッロより50年ほどの後に活躍した、ロッセリーニョによる同じ聖母子のレリーフ。
マリアは、現代にもいそうなアヒル口の美しい女性で、キリストは やや済ました顔で軽く微笑んでいる。
This is relief of the same Virgin and Child by Rosellinho who was active after about 50 years from Donatello.
Maria is a beautiful woman with a duck mouth that seems to be also in modern times, Christ smiles lightly with a slightly done face.
クラナッハのアダムとイブ。
イブが蛇にそそのかされて、禁断のリンゴをアダムに進めている。
アダムは、乗り気のなさそうな顔だが、愛するイブにせがまれて、やがては禁断の実を口にしてしまうのだろう。
聖書の物語というよりは、家庭の中の妻と夫の関係を、コミカルに表現しているように見える。
クラナッハが最も得意とするタイプの絵画だろう。
Adam and Eve in Cranach.
Eve is seduced by a snake and is proceeding to the Adam forbidden apple.
Adam seems unlikely to feel uncomfortable, but he is tempted by his beloved Eve, and eventually he will tell the forbidden fruit.
It seems to be a comical representation of the relationship between my wife and husband in my house rather than the biblical story.
It is probably the type of painting that Cranach is most proud of.
こちらは、巨大な祭壇画。下の部分には、ゴルゴダの丘で死刑に処されたイエスが、羊の生贄として描かれている。
This is a huge altarpiece. In the lower part, Jesus, who was sentenced to death at the hill of Gorgoda, is drawn as a sheep's sacrifice.
素晴らしい木の彫刻。厚い木を掘り抜いて作り上げたのか、それとも、別に作った人物の彫刻を、後からはめ込んだのだろうか。
A wonderful wooden sculpture. Did they dig a thick tree and made it, or did they put the sculpture of a person you made separately from afterwards?
こちらも聖母子像だが、マリアをはじめとした人々の表情が、実に個性的だ。
This is also an image of the Virgin and Child, but the facial expression of Mary and other people is quite distinctive.
(Translated by Google Translate)
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