スキップしてメイン コンテンツに移動

虐殺されたヨーロッパのユダヤ人のための記念碑 Memorial to the Murdered Jews of Europe


ベルリンの壁から少し南に行った所に、虐殺されたヨーロッパのユダヤ人のための記念碑、通称でホロコースト記念碑、がある。

一見すると、コンクリートの塊が、広場一面に並んでいる。

そのコンクリートの四角い塊は、人が椅子のように腰掛けられる低いものもあれば、鬼のように人の背の高さもよりも高いものある。

A little south of the Berlin Wall, there is a monument for slaughtered European Jews, commonly known as the Holocaust monument.

At first glance, a block of concrete is lined up on the square.

Some of the concrete square blocks are low enough for a person to sit like a chair, and some are taller than a person like a demon.


この施設は、ベルリンの壁が取り壊された後の跡地に建てられて、2005年5月12日にオープンした施設。設計は、一般のコンペによって選ばれた、アメリカの建築家、ピーター・アイゼンマンによる。

This facility was built on the site after the Berlin Wall was demolished and opened on May 12, 2005. The design is by American architect Peter Eisenman, selected by a general competition.


第二次世界大戦中におけるナチスによる虐殺によって亡くなったユダヤ人は、およそ600万人にのぼると言われている。

ナチスは、当初からユダヤ人を虐殺しようとしてはいなかった。

当初は、ユダヤ人をドイツ国内から追放しようと考えていて、マダガスカル島をその地に計画していたこともあった。

しかし、ポーランドを占領し、そこで200万人のユダヤ人を抱え込むことになり、追放を諦めて、虐殺する方向に政策を転換したと言われている。

ナチスは、その虐殺を怒りに任せて発作的に行ってのではない。あらかじめ入念に計画し、実行も表面上は淡々と実施された。

そこに、人類という生物の、狂気の一つの形が、現れているように思える。

It is said that about 6 million Jews died of the Nazi slaughter during World War II.

The Nazis were not trying to slaughter Jews from the beginning.

In the beginning, he was thinking of expelling Jews from Germany, and was planning Madagascar Island there.

However, it is said that he occupied Poland and brought 2 million Jews there, gave up the ban, and changed the policy to slaughter.

The Nazis did not leave their slaughter to anger and go on paroxysmal. The plan was carefully planned in advance, and the implementation was carried out on the surface in a casual manner.

It seems that one form of madness, the human being, is appearing there.


この記念碑は、外から一見すると、地上だけのメモリアルのように思えるが、地下には、ホロコーストに関する資料が展示されている。

常設展示の他に、時々、企画展も開催される。私が訪れた時は、常設展のみだった。

At a glance from the outside, this monument seems like a memorial only on the ground, but in the basement there are exhibits of materials about the Holocaust.

In addition to permanent exhibitions, there are occasional exhibitions. When I visited, it was only a permanent exhibition.


ドイツの各地の強制収容所で亡くなった人々、家族などの写真や資料などが展示されていた。

そうした人々のことが、どんな人物だったのか、どんな職業だったのか、どんな家に住んでいたのか、どんな手紙をやりとりしていたのか・・・

無残に虐殺されてしまったそうした人々は、私たちと同じように、平和な日常を生きていていた。その、生きていたという事の証を残そうとする、この施設の祈りあるいは執念とも言えるようなその展示は、深く心の中に残っている。

Photographs and documents of people and families who died in concentration camps in various places in Germany were displayed.

What kind of person was such a person, what kind of occupation was it, what kind of house did he live in, what kind of letter did he exchange?

Those people who have been slaughtered in vain have lived peaceful daily lives just like us. The display, which can be said to be the prayer or obsession of this facility, which tries to leave evidence of having lived, remains deep in the heart.

(Translated by Google Translate)

コメント

このブログの人気の投稿

ハンブルグ駅現代美術館 サイ・トゥオンブリー  Cy Twombly st Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart

ヨーゼフ・ボイスと並んで、今回の旅でその作品を数多く見てみたかったのが、サイ・トゥオンブリーだった。 トゥオンブリーはアメリカ生まれ。イタリアの貴族の娘と結婚して1957年からはローマに移ったが、ドイツとはあまり縁を感じないが、なぜかドイツにはトゥオンブリーの作品が数多くある。 このハンブルグ駅現代美術館でも、その作品を見ることができた。 Alongside Joseph Beuys, I wanted to see a lot of this work on this trip, Cy Twombly. Twombly was born in the United States. He married a daughter of an Italian aristocrat and moved to Rome in 1957, but although he doesn't feel much about Germany, there are many Twombly works in Germany for some reason. I was able to see the work at the Museum of Contemporary Art Hamburg Station. School of Fontainebleauという作品。 フォンテーヌブロー派は、16世期にフランスのフランシス1世に招かれたイタリアの画家ロッソ・フィオレンティーノなどの画家たちによって形成されたグループ。 この絵が描かれた1960年以降、トゥオンブリーはイタリアでの生活の影響もあってか、絵画のテーマにヨーロッパの古典的なものが増えていくようになった。 Work called School of Fontainebleau. The Fontainebleau school is a group formed by painters such as the Italian painter Rosso Fiorentino, who was invited by Francis I of France in the 16th century. Since 1960, when this painting was d...

ミュンヘンのブランドホルスト美術館 The Museum Brandhorst in Munich

3つのピナコテークが集まっている地区のすぐ近くに、ブランドホルスト美術館がある。 美術館の名前にもなっている、ブランドホルスト夫妻の現代アートコレクションが展示されている美術館で、2009年にオープンした。 カラフルな外観がとても印象的な美術館だ。 The Brandhorst Museum is located in the immediate vicinity of the district of the three Pinakotheks. It opened in 2009 at the museum, which also houses the contemporary art collections of the Brandhorsts, which is also the name of the museum. It is a museum with a very colorful appearance. この美術館は、100点以上のアンディ・ウォーホルの作品を収蔵していてヨーロッパでは最大の規模だという。 ちょうど、ウォーホルがミュンヘンのアートシーンにどんな影響を与えたのかというテーマで企画展が行われていた。 The museum is home to more than 100 Andy Warhol works and is the largest in Europe. The exhibition was being held with the theme of how Warhol had an impact on the Munich art scene. この美術館は、サイ・トゥオンブリーの作品も200点以上あり、これもヨーロッパでは最大。 1950年台の初期の作品から亡くなる直前の2008年の作品までがあり、トゥオンブリーの生涯にわたる作風の変化を辿ることができる。 This museum has more than 200 works by Sai Tombree, which is also the largest in Europe. From the early works of the 1950s to the work of 2008 ...

ミュンヘンのマリエン広場と新市庁舎 Marienplatz and Neues Rathaus in Munich

ミュンヘンの旧市街の中心に、マリエン広場がある。 というより、このマリエン広場を中心に、ミュンヘンの街があると言った方がいいかもしれない。 Marienplatz is in the center of Munich's old town. Rather, it might be better to say that the city of Munich is centered around the Marienplatz. マリエン広場には、巨大な新市庁舎の建物が立っている。 1867年から1909年にかけて40年以上にわたって作られたネオゴシック形式の建物。 中央の塔には、ドイツで最大の仕掛け時計があり、その仕掛けが動く時間には、広場にたくさんの人が集まってくる。 仕掛けは、1568年のバイエルン大公の結婚式の祝祭の様子を再現しているという。 In Marienplatz stands a huge new town hall building. A neo-Gothic building built over 40 years from 1867 to 1909. The central tower has the largest clockwork in Germany, and many people gather in the square when the clockwork moves. The device reproduces the state of the 1568 Grand Bavarian wedding celebration. 建物の正面から右手には、いかにもゴシックらしい張り出し部分がある。 From the front of the building to the right, there is a Gothic overhang. 新市庁舎の建物の近くによって見ると、100年の歴史が感じられる。 新という名前は、現代から見ると少し違和感を感じるが、ミュンヘンの長い歴史から見れば、つい最近できた市庁舎ということになるのだろう。 Looking near the new city hall building, you...